Parlamentní diskuse o výuce matematiky na gymnáziích utvrzuje některé studenty v tom, že jejich nezájem o tentýž předmět i na jiných školách je oprávněný. S takovým postojem by však nový školní rok zahajovat neměli. Matematika totiž není jen věda o tom, jak je možné si spočítat něco, co mne nikdy nebude zajímat, ale je to především disciplina, která má jednoznačný logický řád, jehož odhalování a pěstování má velice pozitivní význam. Analýza nacvičená na řešení matematických příkladů je uplatnitelná v každém oboru. Všude je možné hledat řád a smysl dění - důsledků. Což není i v našem okolí řada příkladných osobností, které uplatnily moudrost nabytou studiem matematiky v nečekaných sférách - v umění, v sociální oblasti, v politice a dokonce i v oblasti duchovní? Ti, kteří mají vžité logické myšlení, nepodléhají ani tak snadno nástrahám a heslům nejrůznějších manipulátorů. Dovedou lépe rozvážit, kam se mají zařadit ve společnosti podle své analýzy a ne dle právě šířeného módního hesla. Jsou spíše osobnostmi, než součástí šedivého davu. Setrvejme u matematiky po nejdelší dobu svého vzdělávání, abychom se naučili tříbit vlastní logické soudy. ZPĚT na Co jsem publikoval |