Již devátým rokem se opakuje kampaň „30 dní pro občanský sektor“. Je to aktivita Nevládních neziskových organizací (NNO), která chce upozornit na skutečnost, že všichni občané jsou rovnocennými partnery těm, kteří se sdružují do politických stran. Obojí totiž tvoří onu občanskou společnost. Letos poprvé ta kampaň probíhá v předvolebním termínu, takže si můžeme porovnat rozdíl v pojetí propagace obou koncepcí politiky. Neziskovky mají možná menší prostor v mediích, ale obsah jejich agitace – např. konkrétní nabídka Občanské volby - je určitě vnímán vstřícněji, než sliby politických stran. Taky na billboardech to vyšlo – byť úplnou náhodou. Proti záplavě stranických hesel a tváří tu a tam totiž ještě setrvává „David a Goliáš“ patřící jedné NNO. Zcela aktuálně vyjadřuje, že i ten nabubřelý obr může být poražen nenápadným Davidem. Motivem presentace NNO není snaha o uchopení moci nad společností. Je to jen příležitost ke zviditelnění jejich služby. Ta nemusí ani vycházet z výrazně organizované struktury, když působí lokálně a třeba i časově omezeně. NNO a sebevědomí občané pracují především se zaujetím pro věc samu, takže bez náročného aparátu zvládají řadu trvalých aktivit charitativních, sportovních, ekologických, výchovných, uměleckých i donátorských, a dokonce organizují i servisní služby pro neziskovky samotné, čehož příkladem bylo nedávné setkání NNO s primátorem. Město Plzeň se chovalo dosud vstřícně k NNO. Svěřuje jim některé služby pro občany města a taky jejich činnost podporuje finančně. Dokonce dosud umožňovalo i zastoupení NNO v komisích zvoleného zastupitelstva. Jaký vztah k NNO bude mít nové zastupitelstvo, to záleží i na tom, koho si zvolíme v nadcházejících komunálních volbách. ZPĚT na Co jsem publikoval |