Vysoký roční příjem ředitele PMDP vzrušil řadu občanů a stal se příhodným tématem pro komunální politiky. Jejich prohlášení v podobných situacích vždy odráží i jejich stranické zájmy alespoň tím, že v kauze hledají slabinu protivníka. Tuto stránku postoje politiků si musí občan odfiltrovat, chce-li získat skutečnou informaci. Ti politici totiž zpravidla ani neříkají v čem je skutečná chyba, protože ji často ani sami spolehlivě neznají, ale jen poukazují na situaci, která je jim neobvyklá a v politickém boji se jim jeví jako prospěšná. V případě PMDP by občany mělo spíše zajímat, zda je dobře, že zastupitelé svěřili klíčová zařízení města do správy zcela nezávislým akciovým společnostem, případně, zda město má mít ve vedení těch společností rozhodující zastoupení. Zastupitelé při jejich zakládání měli uvážit, zda chtějí takovou organizaci ovládat sami dle kritérií konjunkturální politiky, nebo zda chtějí, aby organizace byla řízena těmi, kteří lépe rozumí konkrétní profesní problematice. Jestli politikům a občanům dosud nevadilo vytváření akciových společností řídících i závažné činnosti města, tak se dnes nemohou divit zcela přirozeným důsledkům odhaleným u jedné z nich. Méně nápadné, ale hodné stejné pozornosti jako vysoké příjmy ředitele, jsou i menší výdaje města, pokud jsou zbytečné. Jsou to např. nejrůznější studie vyvolané často jen fiktivní potřebou a přesto schválené většinou zastupitelstva. Rovněž placené funkce vyvolané spíše politickým tlakem než skutečnou potřebou, patří do této skupiny diskutovatelných výdajů. Mezi ně nepochybně patří i placené funkce uvolněných předsedů kontrolních výborů zastupitelstev městských obvodů č. 1 a č. 3, které se staly náhle potřebnými, ačkoliv v dalších dvou velkých obvodech nijak potřebné nejsou. ZPĚT na Co jsem publikoval |